Ворота – невід’ємний атрибут практично будь-якого в’їзду у двір, як приватного будинку, так і підприємства (іноді використовують шлагбаум). Великою популярністю зараз користуються відкатні конструкції консольного типу. Такі ворота дуже прості в експлуатації, а для їх автоматизації знадобиться всього лише один привід. Єдиний мінус – для виготовлення необхідно купувати комплектуючі для відкатних воріт.

Які ще є види воріт

Крім консольного типу воріт, який користується величезною популярністю (і це не дивно, оскільки його конструкція найвдаліша) на проїздах у двір можна зустріти ще й підвісні ворота, а також стулки, які рухаються по проїзду за допомогою коліщатка. Давайте познайомимося з кожним з видів.

Підвісні відкатні ворота

Таку конструкцію в основному використовують для закриття прорізів на промислових об’єктах. Так, підвісні ворота встановлюють на ангари, склади, гаражі або доки.

Даний тип воріт має на увазі наявність балки, яку підвішують над проїздом. Всередину балки заводяться роликові опори. Вони там перекочуються, що і приводить в рух стулку.

Єдиний нюанс – такі ворота обмежують висоту автомобіля, який може через них проїхати.

Ворота, що рухаються по поверхні проїзду

Таку конструкцію можна використовувати на будь-яких об’єктах. Вона має на увазі наявності ролика на нижньому куті воріт, за допомогою якого вона рухається або по проїзду, або по направляючої, яка вбудована в поверхню проїзду.

Обидва варіанти не зовсім вдалі. Так, якщо ворота рухаються по проїзду їм може заважати будь-яке сміття, що забивається в направляючу, а найбільше не дає їм нормально рухатися сніг. Тому постійно доводиться очищати балку.

Консольні ворота

Як уже було згадано вище, такі ворота володіють найвдалішою конструкцією. Вона зроблена так, щоб сама стулка при русі не стосувалася проїзду. Для цього виготовляють стулку довжиною в 1,5 рази більшою, ніж ширина проїзду. На нижню частину каркаса приварюють консольну балку, яка йде в комплекті фурнітури для відкатних воріт, а збоку проїзду встановлюють роликові каретки. Їх в комплекті дві штуки. Каретки монтуються на металеву заставну, в якості якої беруть в основному шматок швелера, який бетонують врівень з поверхнею проїзду (необхідно враховувати і майбутнє покриття у вигляді плитки або бетону).

Каретки заводять всередину балки і таким чином утворюється механізм, за допомогою якого пересувається стулки, його ще називають консоллю.

Які комплектуючі необхідні для консольних воріт

Крім консольної балки і роликових опор в комплекті фурнітури також є верхні ролики або верхня підтримуюча пластина, два уловлювача – один верхній і один нижній, кінцевий або накатний ролик, а ще заглушка-кришка для краю балки.

Кожен з даних комплектуючих по-своєму важливий. Так, верхні ролики не дають стулці гойдатися з боку в бік. Верхній край воріт заводять між роликами, який вкручуються в овальні отвори на металевій пластині. Така форма отворів дозволяє підлаштовуватися під ширину полотна воріт. Таким чином, ворота при русі не завалюються набік, а рухаються по одній прямій не тільки знизу, а й зверху.

Вловлювачі дозволяють зафіксувати вільний край воріт, коли вони закриті. Таким чином стулка не ​​буде гуркотіти в вітряну погоду. А ще нижній уловлювач потрібен для зняття частини навантаження від ваги з кареток.

Накатний ролик допомагає стулці накотиться на нижню пастку, а заглушка закриває край балки, щоб в ній не накопичувалося сміття. Заглушку роблять таким чином, щоб вона трималася всередині балки. Тому ту частину, яка вставляється в направляючу роблять гофрованої. Саму заглушку роблять з якісної гуми, яка добре переносить тривалий вплив сонячних променів. Зараз з’явилися також комплекти зі стальними заглушками.